היום הגדול

טיפים חשובים ליום המרתון.
חודשים של הכנה הגיעו לסיומם ויום המרתון הגיע, אספתי עבורכם מספר טיפים שיהפכו את היום המיוחד הזה להרבה יותר נינוח.

מאת שירי בן עמי

  • במידה והמרתון שלכם בסתיו או בחורף יתכן שבזמן ואתם מחכים על קו הזינוק השמיים ירצו לברך אתכם- הביאו עמכם שקית זבל, חוררו חורים לידיים ולראש והנה לכם "מעיל גשם" לדקות שלפני המרוץ.

  • הכינו את התלבושת בערב לפני: הצמידו את מספר החזה על החולצה. קישרו את הצ'יפ לנעל, הכינו את הגרביים, מכנסיים, כובע וכל פריט לבוש אחר מראש. שימו לב שיש לכם מקום לאחסן את הג'לים. כמעט בכל מכנסי הריצה יש כיסים שיאפשרו לכם לאחסן אותם.

  • בריצה המסכמת שלכם לבשו את הבגדים שתרוצו איתם ביום המרתון: גרביים, נעליים, מכנס, חזיה, חולצה, כובע, גומיה לשיער במידת הצורך, משקפי שמש. איכלו את הג'לים אותם אתם מתכוונים לאכול ביום המרוץ. אתם לא רוצים הפתעות לא נעימות במרתון כמו כאבי בטן ובחילות.

  • כחודשיים עד חודש וחצי לפני המרתון החליפו נעליים. הנעליים הקודמות שלכם כנראה כבר שחוקות . אל תחכו לרגע האחרון. תנו לעצמכם זמן להתרגל לנעל החדשה שלכם.

  • הביאו נייר טואלט, ברגעים לפני הזינוק אנחנו מתרגשים וכך גם הבטן שלנו…נייר טואלט הוא מצרך מאוד נחוץ ברגעים אלה.

  • בבוקר המרוץ וביום שלפניו אל תאכלו שום דבר שאינכם מכירים, יחלקו לכם באקספו כל מיני חטיפים וג'לים שאינכם מכירים (בטח אם אתם בחו"ל), אל תנסו שום דבר חדש!

  • יום לפני אכלו פחמימות אך לא בשעה מאוחרת, אל תלכו לישון עם "בטן כבדה" אכלו ארוחת ערב עד השעה 19:00.

  • ביומיים לפני המרתון הקפידו הקפדה יתרה על צריכת נוזלים, כשעה עד חצי שעה לפני הזינוק הפחיתו את צריכת הנוזלים.

  • קומו מוקדם והגיעו למתחם הזינוק, בבוקר המרתון צפויים להיות פקקי תנועה-קחו זאת בחשבון. במידה ואתם לנים קרוב לקו הזינוק נצלו זאת להליכה נינוחה וחימום.

  • ארגנו לכם צוות תומך, בקשו ממשפחה וחברים לחכות לכם בנקודות קריטיות על המסלול, נקודות אלה יהיו סביב ק"מ 30+. כשיש לנו למה ולמי לצפות זה עושה את ההבדל…ושלא ישכחו לחכות לכם בקו הסיום! אתם תצטרכו אותם.

  • הביאו בגדים להחלפה, לא נעים להישאר לאחר הסיום עם בגדי הריצה הרטובים. יכול לקחת זמן רב עד שתגיעו הביתה או למלון.

  • אל תציבו זמן מטרה-במידה וזה המרתון הראשון שלכם, המטרה שלכם היא לסיים אותו. תהנו מכל רגע.

  • אל תתכננו לרוץ עם חבר/ה, גם אם בכל האימונים שלכם רצתם עם חבר/ה, אין לדעת מה יקרה ביום המרתון. הקשיבו לגוף שלכם ורוצו בקצב שלכם, מה שבטוח זה שלא תרוצו לבד.

  • במידה ואינכם מצליחים להירדם בלילה לפני המרתון, אל תלחצו-האדרנלין נכנס לפעולה והוא יוציא מכם את המיטב.

  • שימו לב לשעון!רוצו בקצבים שלכם, בק"מ הראשונים האדרנלין וההתרגשות עדיין בשיאם. זהו מתכון להתחלה מהירה מידי… היזהרו!

  • יום לפני המרתון, תנוחו-אל תתרוצצו יותר מידי. אם אתם בחו"ל תתאפקו עם השופינג. דמיינו עצמכם חוצים את קו הסיום עם ידיים מונפות ותחושה של סיפוק אדיר.

תהנו! אתם עושים משהו גדול! תהיו גאים בעצמכם ותשאבו כל רגע מהחוויה המטורפת הזו.