משברים בריצות ארוכות

חלק בלתי נפרד בהתמודדות של כל רץ למרחקים ארוכים היא עמידה במשברים.
המשברים יכולים לתפוס אותנו בכל מיני נקודות במהלך הריצה ונובעים מסיבות שונות.
במאמר הבא אפרט בקצרה על ההתמודדות עם משברים אלה.
שירי בן עמי
 
כמעט בכל המצבים אנו יכולים ומסוגלים להתמודד עם המשבר בעזרת כוח המחשבה ותרגול נכון באימונים.
אז מה הוא תרגול מנטאלי?
כאשר אתם מקבלים תכנית אימון מהמאמן/ת שלכם כתוב לכם כמה לרוץ, איך לרוץ, באילו קצבים וכדומה. אך לא רשום לכם כיצד להתמודד במצבי משבר-כאן נכנס לתפקיד המאמן הפרטי שלכם-המח.
על מנת להפחית מצבי "הפתעה" אנו צריכים להיות מוכנים להתמודד עם כל מצב וכל משבר שעלול להופיע במהלך השעות הרבות בהן אנו רצים.
 
משברים אפשריים
 
משבר תחילת הריצה
כאשר אנו יוצאים לריצה ארוכה, בתחילתה אנו חוששים מה יתרחש ואיך נרגיש, משום שעוד רבה היא הדרך לפנינו.
אל תחשבו יותר מיד רחוק. חלקו את הדרך לחלקים או לנקודות ציון.
לדוגמה שלב ראשון להגיע לגשר או להגיע לברזיה הקרובה-כאשר הגעתם ליעד הראשון הציבו עוד יעד. כך גם בתחרות, חשבו תמיד על תחנת המים הקרובה או על הנקודה במסלול ששם אתם יודעים שחברים ו/או משפחה מחכים לכם.
 
משבר אמצע הדרך
חצי מהמרחק כבר מאחוריכם, הגוף קצת עייף-כל עוד הקפדתם על קצב נכון, אוכל ומים-אתם בסדר. רק הראש עכשיו ייקח אתכם קדימה-זכרו שחצי הדרך מאחוריכם ואתם כבר "בדרך הביתה", תהינו!
 
משבר השעמום
אתם כבר שעות על הרגליים ומה לעשות- מתחיל לשעמם.
המון רצים מפסיקים בשלב הזה ומפספסים את כל היופי שטומנות בחובן הריצות הארוכות.
אל תפחדו מהשעמום, אני קוראת לזה "לחצות את שער השעמום", כאשר תחצו ותעברו בשער ללא פחד ותרוצו בשעמום תגלו דברים מדהימים, כל ההתגלויות הרוחניות קורות בשלב זה. תגלו שאתם לומדים ומגלים תכונות חדשות בעצמכם, פתאום הרגליים רצות מעצמן ואתם רק הכלי. זו תחושה נפלאה.
 
משבר הכאב
כמו שער השעמום יש את שער הכאב, גם כאן המון רצים מפחדים להיפגש עמו, לא רוצים שיכאב להם ומנסים להימנע מלעבור בשער הזה בכל מחיר.
כאשר רצים שעות ישנה עייפות שרירית וכן-זה כואב. כאב הוא לאו דווקא תחושה שלילית. תנסו להתחבר לכאב ולא לנסות לברוח ממנו. כאשר תתחברו אליו פתאום תרגישו שזה לא כל כך נורא ותלמדו להתמודד איתו ולא לראות בו יותר כאויב-בשלב הזה השמיים הם הגבול עבורכם.
 
תזכרו-עם כל משבר ניתן להתמודד, אתם שולטים בגופכם ולא להיפך! אל תפחדו להשתעמם ואל תפחדו מהכאב.
חשוב לציין שהתמודדות עם משברים היא בהתחברות לתחושה הספציפית אשר פוקדת אתכם בזמן המשבר ולא בריחה ממנה. לכל משבר יש סוף אז תהינו גם מריצות נטולות משברים ואפילו עוד יותר מהמשברים עצמם משום שממקום זה תגיע הצמיחה הרוחנית שלכם בתור רצים למרחקים ארוכים.
.
ריצה מהנה