filing-blue
filing-blue

Runner's blues

כולנו מכירים את המושג Runner's high וחלקיכם אפילו חוויתם את התחושה העילאית הזו, במיוחד אלו מכם אשר רצו חצי מרתון/מרתון ובטח אלו מכם אשר חוטאים בריצות אולטרה. זו היא בהחלט הרגשה אופורית מדהימה שאין שנייה לה, אך האם חוויתם את ההרגשה המנוגדת וההופכית לה-אני בטוחה שכן. Runner's blues הוא מושג המתאר תחושה שכל רץ למרחקים ארוכים חווה. כיצד תתמודדו עם חוסר המוטיבציה והרגשת ה"דיכאון" לאחר מרוץ-על כך במאמר הבא.
שירי בן עמי
 
במשך חודשים ארוכים התכוננתם למרוץ מטרה בין אם המרחק הוא 10 ק"מ, מרתון/חצי מרתון או אולטרה מרתון, השכמתם מוקדם בבוקר, הקפדתם על תזונה מאוזנת, כמעט ולא פספסתם אף אימון מתכנית האימונים שלכם-הגעתם למירוץ, רצתם עד שער הסיום וההרגשה עילאית! במשך שבוע אתם בעננים, הרגשת הסיפוק עוטפת אתכם.
ואז בלי הודעה מוקדמת פשוט החשק בורח, למה זה קורה? למה הריצות שלכם לא זורמות/כבדות ולמה אתם לא נהנים?! הרי רק לפני שבוע הייתם על גג העולם.
מה שאתם בעצם חווים זו היא ירידת מתח ואתם לא היחידים, כל רץ/ה חווה זאת החל מרצים שרצו את המרוץ הראשון שלהם ועד רצים וותיקים אשר נחשבים ל"משוגעים לדבר".
 
אז איך מתמודדים?
.לפני הכל – בלי פאניקה, אתם רצים, הריצה היא חלק מכם, היא מגדירה אתכם.

  • הורידו עומס-לא חייבים לרוץ ריצות ארוכות, גם ריצות קצרות של 30-40 ד' יספיקו כרגע. אל תכריחו עצמכם לרוץ ריצות ארוכות.
  • רוצו ללא שעון-פשוט רוצו בקצב שהגוף מכתיב, המספרים לא רלוונטיים.
  • רוצו עם חברים ושמרו על מסגרת-ריצה עם חברים הכרחית בתקופה זו. ריצה במסגרת מועדון הריצה שלכם תתן לכם הרגשה שאתם לא לבד, ישנם רצים נוספים אשר נמצאים בדיוק באותו מצב שאתם נמצאים בו. התייעצו והיעזרו בניסיון המאמן/ת שלכם ושתפו אותו/ה בהרגשתכם.
  • שנו מסלול-מצאו מסלול ריצה חדש או אפילו צאו ישר מהבית ללא תכנון של מסלול, פשוט רוצו לאן שהרגליים לוקחות אתכם.
  • רוצו בשטח-ריצות שטח הן ריצות שונות, הנופים והטבע יהפכו את הריצה גם לטיול ברחבי הארץ.
  • הציבו מטרה חדשה-הירשמו למרוץ. יעד חדש ידרבן אתכם להמשיך בשגרת האימונים. הירשמו למרוץ שמלהיב אתכם כמו למשל מרוץ בחו"ל.

לסיכום:
המצב המנטאלי בו אתם נמצאים כרגע הוא זמני, הוא אמנם יכול לערוך זמן רב יחסית אך זו היא תקופה בלבד ולא באמת איבדתם את חדוות הריצה לנצח. החשק לרוץ יחזור. רץ חווה תקופות של עליות ומורדות וזה תמיד יהיה כך, לפעמים אנו למעלה ולפעמים למטה. זכרו הריצה היא חלק מכם, חלק מהווייתכם.